Sunny 300 Football Ball Size 5 - Pink Blue

8361112

KIPSTA

Before:

₹ 249

₹ 199

Reduced price! Sunny 300 Football Ball Size 5 - Pink Blue

MRP : ₹ 349

Made In : India,China


Made for occasional football kick around (once or twice a week) on grass or sand-based playing surfaces.
The plastic football is perfect for playing with family.


Home     Delivery

Buy
     In-Store

view all stores

Advantage
DurabilityBall made from thick PVC.
LightweightLighter ball, making it less painful.
BounceBounce depends on ball pressure. Adapt to your game.
Lasting air retentionPVC ball without a bladder.
VersatilityFootball for using on grass and sand-based pitches.
Warranty2 Years
Technical Information

1
Weight
270 g
2
Circumference
Between 650 and 670 mm.
3
Bounce
Between 1000 mm and 1500 mm if dropped from 2 metres in height.
characteristic
Playing surfaceGrass / Sand

TYPE OF BOUNCENormal

SIZE5

SPORTRecreational Football
Information / Concept / Technology
Composition
Structure : 100.0% Polyvinyl chloride (PVC) - Phtalate free

Reviews

Sort by:
Nice ball for kids
Used for 2 to 8 weeks
I bought it for my elder daughter and she is truly enjoying this ball.
Good quality
Used for 2 to 8 weeks
Good products
Worth every penny
Used for 1 week or less
My first shopping experience at Decathlon was amazing what a product range at a reasonable price.
Excellent
Used for 2 to 8 weeks
Excellent staff
Good value
Used for 2 to 8 weeks
Good for young children
FUN for KID's
Used for 2 to 8 weeks
Good Quality, Washable - Fun to Kick around indoors.
Also Suitable for Outdoors (Personally Don't suggest).
But Noticed it has Limited Color options.
Do not Buy this Product
Used for 2 to 8 weeks
Jumps awkwardly. Not good for kids.
Response of the brand
Hi Chandan, 

We are truly sorry for the experience you have had with us. 
You may take the ball to any of our Decathlon stores and show them this issue. We will be more than happy to replace the product if it is defective. 
The next ball you purchase, you can test it at the store and buy it. 

Please do let me know if you have any further queries. 

E-sport Leader, Football
Anuvindh
Horrible
Used for 1 week or less
Very bad quality did not run for a day even
Response of the brand
Dear Abhinav, 

We are really sorry for the inconvenience we have caused you. 
It would be really helpful if you could get the ball to any of our Decathlon stores so that we can check what the defect is and help you with the replacement. 
You may visit at your convenience. 

Please do let me know if you have any further queries. 

E-sport Leader, Football
Anuvindh
No quality
Used for 1 week or less
Air leakage
Response of the brand
Dear Mr. Jomon, 

We are truly sorry for the inconvenience you have had to face with one of our leisure footballs. 
I would request you to get the ball replaced at any of our nearest stores in case of a manufacturing defect. All of our products come with a 2-year warranty. 

Please do let me know if you have any further queries. 

E-sport Leader, Football
Anuvindh
Good
Used for 1 week or less
Good
Show results for