FR 960 5* Club Table Tennis Bat

8373101

ARTENGO

Selling price

₹ 1,999

FR 960 5* Club Table Tennis Bat

MRP : ₹ 2,999

Made In : China


Made for your quest for a dynamic bat for plenty of spin. Our product is perfect for regular play.
With its hard wood blade and high-performance 2 mm rubbers, our bat provides propulsion for a versatile game based on great spin.


Home     Delivery

Buy
     In-Store

view all stores

Advantage
ControlThis bat provides a good balance of speed and control.
SpinOur rubbers allow you to easily put spin on the ball.
SpeedThe 2 mm rubbers and the blade provide excellent ball speed.
Warranty2 Years
Technical Information

1
Precision
A rubber can be from 1.5 mm to 2.2 mm thick. The thicker it is, the more speed and spin it will give the ball. But if the rubber is relatively thin, you will have better control over your shots.
2
Power
With a supple blade, you will have better ball control. On the other hand, if the blade is hard, your shots will be more dynamic and faster.
Information / Concept / Technology
Composition
Bat : 100.0% Wood Protection cover : 50.0% Ethylene Vinyl Acetate (EVA), Protection cover : 50.0% Rubber - Natural Rubber (NR) - Latex

Test
The ITTF (International Table Tennis Federation). This certification means that you can use this bat in all official competitions.

Product test
We carry out two types of test: on the bat's durability and how well the plies are glued. These tests are carried out in our laboratories and in real table tennis playing conditions.

Stockage tips
Your bat is made from wood and rubber, do not expose it to direct sunlight or moisture. Clean your bat regularly and protect it with a bat cover to maintain its qualities.

Reviews

Sort by:
Not satisfied
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 2 to 8 weeks
Not satisfied with performance of product compare to other product perform better with better price
Not good for spin nor smash
Used for 2 to 8 weeks
This bat is really costly and it doesn't spin nor smash the ball properly. Not happy at all.
Response of the brand
Hi Gaurav, 

We are really sorry that 8373101 - FR 960 5* Table tennis Bat didn't meet your expectations. 

Kindly visit any decathlon store for an exchange or refund. 

We would recommend to try our other models in any store and then choose the one which fits best for your needs. 

Hope I was able to solve your concerns. In case of any further queries feel free to right back to us. 

Thank you. 

Gopal krishan
Gaurav found this answer helpful
Did not meet Expecations
Used for 1 week or less
Not at all happy with the bat. I hoped the spin power of this bat would be good. But it does not spin the ball at all. I ma not able to service properly using this bat. Bad product for this price range.

feels like a cheap bat to hold and also makes a "knock" sound when it hits the ball.
Response of the brand
Hello Devi,

Thanks for taking the time to write to us,

We are really sorry that the product didn't meet your expectation, We take your feedback into consideration and share it to the concern team to take necessary action.

Your feedback is really valuable for us, to take necessary action and provide you better service in future.

Jagadish
very good
Used for More than 1 year
have been using this for an year now, really very good for an game play that relies on chop and placement, the cuts are really powerful, making it difficult for the opponent to attack/defend. Thank decathlon for this wonderful product :)
Don't go by ratings/ star
Used for 3 to 6 months
I think I have player with cheaper TT bats with performance equivalent to this bat. Like Stags and Butterfly. Believe me a butterfly under Rs1000. performs way better and accurate than this one. Such a pathetic item. I don't think professionals use this product at all. I thought an upgrade over old butterfly with this one would be significant but nothingggg
Response of the brand
Hello Vikas,

Thanks for taking the time to write to us,

We are really sorry that the product didn't meet your expectation. We would like to get in touch with you to understand the problem in more details and to provide you the best possible solution. It would be really helpful if you could share your contact number with us.

Jagadish
Bat not worth !
Used for 1 week or less
It makes wooden sound when ball hits with little pace(fast).
Not able to chopp the ball properly as this doesn't seems to support spin properly.
Seems this bat is for the smashers only !
Not able to do spin !
Earlier I thought to buy this over GKI. But...
My friend's GKI bat is seems great which is lesser than this price ! Shocking for me..
Completely dissatisfied, not playing with new bat worth 2000!
Would prefer if Decathlon give me other bat(may be higher range, which provides spin support properly) or give me credit note !
Response of the brand
Hello Hemant,

Thanks for taking the time to write to us,

We are really sorry that the FR960 TT bat didn't meet your expectation. Normally it shouldn't make a wooden sound as the thickness of the rubber is 2mm. It might be a defective one, you can visit to your nearest Decathlon store and get it replaced or refunded.

Hope I was able to solve your concern. For further assistance, please feel free to write back to us.

Jagadish
Artengo FR960 TT Bat Warranty conditions
Used for More than 1 year
I have been using the bat since over a year. However, the speed started declining in less than 3 years of purchasing the same. I now notice on your site that there is a two year warranty attached to the same. Please confirm what does it cover? Please feel free to contact me through email/phone.
Response of the brand
Hello Somak,

Thanks for taking the time to write to us,

The warranty for the FR 960 TT Bat covers only manufacturing defects.

Hope I was able to solve your concern. For further assistance, please feel free to write back to us. 

Jagadish
Very much disappointed
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Not happy
Response of the brand
Hello Raj,

Thanks for taking the time to write to us,

We are really sorry that FR960 TT Table didn't meet your expectation. As your feedback is not clear enough to take necessary action against the product, so we would like to request you if you can tell us your concern in details, we can look into it and come back with the best possible solution.

Your feedback is really valuable for us, to develop our products and provide you better products in future.

Jagadish
  • 1
Show results for